Red Bull–BORA–hansgrohe high-performance teamuitrusting
Filters sluiten
Red Bull–BORA–hansgrohe: het team dat het Duitse wielrennen weer tot leven bracht!
Toen het team in 2010 door Ralf Denk werd opgericht onder de naam Team NetApp, bevond het Duitse wielrennen zich in een crisis. De dopingschandalen hadden het imago van de sport verwoest en de belangstelling was tot een dieptepunt gedaald. Toch zette Denk de moedige stap en startte hij het team in de laagste divisie van het wielrennen. Slechts één jaar later volgde de promotie naar de tweede divisie en nog een jaar daarna zelfs de deelname aan de Giro, de eerste grote ronde.
Het jaar 2017 betekende op twee vlakken een absolute doorbraak voor het team. Niet alleen werd promotie naar de hoogste divisie van het wielrennen bereikt, ook kon Peter Sagan, de superster van het wielrennen en regerend wereldkampioen, worden aangetrokken. In zeer korte tijd had het team zich ontwikkeld van een kleine hoop tot een “superteam” en vierde het succes na succes.
Overwinningen in Parijs–Roubaix, wereldkampioenschappen en eindzeges in de Ronde van Italië en de Ronde van Spanje zijn slechts enkele van de successen die hierop volgden.
In 2024 treedt Red Bull toe tot het team en verwerft het 51% van de teamaandelen van Ralf Denk. Dit betekent opnieuw een keerpunt voor het team, want wanneer Red Bull een sport betreedt, gaan ze er volledig voor. Voor het team betekent dit een aanzienlijk verhoogd budget, Primoz Roglic als nieuwe topster en een nieuwe, opvallendere mediapresentatie.
In 2026 sluit Remco Evenepoel zich aan bij het team als de duurste transfer in de geschiedenis van het wielrennen en laat daarmee op indrukwekkende wijze zien waartoe een team met de financiële steun van een gigant als Red Bull in staat is.

































